Terug naar top

Privacy policy

Privacyverklaring

In het kader van interacties met (contactpersonen van) leden en stakeholders verzamelt en verwerkt FEBEV-FEDERATIE VAN HET BELGISCHE VLEES VZW (“FEBEV”) persoonsgegevens in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming, in het bijzonder de Algemene Verordening Gegevensbescherming 2016/679 van 27 april 2016 (“AVG”).

Identiteit en contactgegevens

De verantwoordelijke voor de verwerking van uw persoonsgegevens is de volgende rechtspersoon: 

FEBEV-FEDERATION BELGE DE LA VIANDE VZW

Arduinkaai 37/1

1000 Brussel 

België

Ondernemingsnummer: 0409.742.252

Bij vragen over de verwerking van uw persoonsgegevens, kunt u ons contacteren via volgende kanalen:

  • Post: aan het bovenvermeld adres (t.a.v. Privacy)
  • Via e-mail: info@febev.be
  • Via tel.: 02/219.54.20

Hieronder vindt u voor elk doel de persoonsgegevens die wij verwerken, waarom wij deze verwerken, hoe wij de gegevens verkrijgen, hoe lang wij de gegevens bewaren en met wie wij deze delen.

Doeleinden

  1. Beheer van leden

Wanneer uw organisatie lid wordt van FEBEV, kunnen wij uw persoonlijke identificatiegegevens (zoals naam, bedrijfsadres, e-mailadres, telefoonnummer), tewerkstellingsgegevens (zoals werkgever, functie), inloggegevens, informatie met betrekking tot uw deelname aan vergaderingen en evenementen, en andere informatie die u in correspondentie met ons verstrekt, verwerken. 

De wettelijke basis voor deze verwerking is ons gerechtvaardigd belang om het lidmaatschap te beheren en diensten te verlenen aan onze leden (u voorzien van (toegang tot) informatie en tools, uw deelname aan vergaderingen en evenementen beheren, enz.) (Art. 6, §1, (f) AVG). Om persoonsgegevens van leden op onze website te publiceren, vragen wij om toestemming (Art. 6, §1, (a) AVG).  

Wij kunnen bepaalde paspoort- of identiteitskaartgegevens verwerken wanneer u bestuurder wordt van FEBEV, omdat wij daartoe wettelijk verplicht zijn (art. 6, §1, (c) AVG). 

Wij verkrijgen deze persoonsgegevens rechtstreeks van u of uw organisatie of, in bepaalde omstandigheden, via derden zoals andere FEBEV-leden.

Wij kunnen uw persoonsgegevens bewaren tot 10 jaar na beëindiging van de lidmaatschapsovereenkomst of 10 jaar na onze laatste communicatie met u (plus een verificatieperiode van 1 jaar).

Wij delen uw persoonsgegevens alleen met derden op een need-to-know-basis, waaronder:

andere FEBEV-leden

deelnemers aan vergaderingen en evenementen

andere interprofessionele en beroepsfederaties 

commerciële partners (bijvoorbeeld medeorganisatoren van evenementen of sponsors)

overheidsinstanties


Onze IT-, cloud-, software- en andere serviceproviders kunnen ook toegang hebben tot uw persoonsgegevens.

  1. Interacties met belanghebbenden

Als (contactpersoon bij) een belanghebbende kunnen wij uw persoonlijke identificatiegegevens (zoals naam, (bedrijfs)adres, e-mailadres, telefoonnummer), tewerkstellingsgegevens (zoals werkgever, functie), inloggegevens, informatie met betrekking tot uw deelname aan vergaderingen en evenementen en andere informatie die in correspondentie met ons wordt verstrekt, verwerken.  

De wettelijke basis voor deze verwerking is ons gerechtvaardigd belang om de missie van onze organisatie na te streven en in het bijzonder om vergaderingen te organiseren, u te informeren over kwesties die voor ons belangrijk zijn, u relevante informatie te verstrekken en uw deelname aan evenementen te organiseren (Art. 6, §1, (f) AVG).

Wij verkrijgen deze persoonsgegevens rechtstreeks van u of uw organisatie of, in bepaalde omstandigheden, via openbare bronnen of derden zoals andere FEBEV-leden.

Wij kunnen uw persoonsgegevens bewaren tot 10 jaar na onze laatste communicatie met u (plus een verificatieperiode van 1 jaar).

Wij delen uw persoonsgegevens alleen met derden op een need-to-know-basis, waaronder:

andere FEBEV-leden

deelnemers aan vergaderingen en evenementen

andere interprofessionele en beroepsfederaties

commerciële partners (bijvoorbeeld medeorganisatoren van evenementen)

overheidsinstanties

 

Onze IT-, cloud-, software- en andere serviceproviders kunnen ook toegang hebben tot uw persoonsgegevens.

  1. Boekhouding

Voor boekhoudkundige doeleinden kunnen wij uw persoonlijke identificatiegegevens (zoals naam, bedrijfsadres, e-mailadres, telefoonnummer), identificatiegegevens uitgegeven door overheidsinstanties (ondernemingsnummer, btw-nummer), financiële gegevens (bankrekeningnummer, wijze van betaling) en een overzicht van geleverde diensten verwerken.

Deze gegevens stellen ons in staat om onze boekhouding bij te houden, te voldoen aan boekhoudkundige verplichtingen en onze diensten te factureren.

De rechtsgrond voor deze verwerking zijn de verschillende wettelijke verplichtingen zoals vastgelegd in het Wetboek van Economisch Recht, het Wetboek van vennootschappen en Verenigingen en het Koninklijk Besluit daarvan en het Wetboek van de inkomstenbelastingen (art. 6, §1, (c) AVG).

Wij verkrijgen deze persoonsgegevens rechtstreeks van u.

Voor boekhoudkundige doeleinden bewaren wij uw persoonsgegevens tot 10 jaar plus een verificatieperiode van 1 jaar na het betreffende boekjaar.

We delen deze persoonsgegevens alleen met derden op een 'need to know'-basis, waaronder overheidsinstanties, socialezekerheidsinstanties, bank- en verzekeringsinstellingen, ons accountantskantoor en bedrijfsrevisoren. Onze IT-, cloud-, software- en andere serviceproviders kunnen ook toegang hebben tot uw persoonsgegevens.

  1. Beheer van procedures

In het geval van (potentiële) procedures (met inbegrip van, maar niet beperkt tot, geschillen, onderzoeken of soortgelijke procedures), kunnen wij uw persoonlijke identificatiegegevens (naam, bedrijfsadres, e-mailadres, telefoonnummer) en alle andere informatie die relevant is voor het dossier verwerken.

Deze gegevens stellen ons in staat om onze gerechtvaardigde belangen te verdedigen bij het beheren, reageren op en oplossen van dergelijke procedures.

De wettelijke basis voor deze verwerking is het gerechtvaardigd belang om onze (contractuele, buitencontractuele, wettelijke en andere) rechten te vrijwaren, out te oefenen en te verdedigen (Art. 6, §1, (f) AVG).

Wij verkrijgen deze persoonsgegevens rechtstreeks van u of via derden.

Voor ons procedurebeheer bewaren wij uw persoonsgegevens tot 5 jaar plus een verificatieperiode van 1 jaar na het verstrijken van de laatste termijn tot hogere voorziening.

We delen deze persoonsgegevens enkel met derden op een need-to-know-basis, waaronder andere leden en bestuurders van FEBEV, overheidsinstanties en gerechtelijke autoriteiten (d.w.z. hoven en rechtbanken, gerechtsdeurwaarders, het parket en politiediensten), bank- en verzekeringsinstellingen, ons accountantskantoor, externe juridische adviseurs en incassokantoren. Onze IT-, cloud-, software- en andere serviceproviders kunnen ook toegang hebben tot uw persoonsgegevens.

Beveiliging

We hebben passende technische en organisatorische maatregelen genomen om de vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens te waarborgen en om uw gegevens te beschermen tegen onopzettelijke en onwettige vernietiging, verlies, wijziging, ongeoorloofde openbaarmaking en toegang.

Wij hebben de nodige contractuele afspraken gemaakt met de derden met wie wij samenwerken en zullen uw persoonsgegevens niet doorgeven buiten de Europese Economische Ruimte zonder te kunnen garanderen dat uw gegevens daar een gelijkwaardig beschermingsniveau genieten.

Rechten

U kunt altijd contact met ons opnemen om de volgende rechten uit te oefenen:

  • het recht op toegang tot en verbetering van uw persoonsgegevens
  • het recht op gegevenswissing
  • het recht op beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens
  • het recht om uw toestemming in te trekken
  • het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens
  • het recht om uw gegevens over te dragen aan een andere dienstverlener
  • het recht om een klacht in te dienen als u van mening bent dat wij niet handelen in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming. U kunt ook een klacht indienen bij de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit.

Indien u uw rechten wenst uit te oefenen, kunt u ons bereiken via een van de kanalen vermeld onder de contactgegevens hierboven in deze verklaring.

Wij respecteren alle rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens waarop u volgens de toepasselijke wetgeving recht heeft.

Voor die verwerkingsactiviteiten waarvoor de rechtsgrond een gerechtvaardigd belang is, kunt u ons meer informatie vragen over de afwegingstoets die wij in het kader hiervan hebben uitgevoerd (voor meer informatie, zie ‘Doeleinden’).

Voor identificatiedoeleinden kunnen wij u vragen om meer informatie of een kopie van de voorzijde van uw identiteitskaart.

Updates

Deze privacyverklaring kan te allen tijde worden gewijzigd, binnen de beperkingen van de toepasselijke regelgeving inzake gegevensbescherming. Via onze website heeft u altijd toegang tot de meest recente versie.

 

Onze partners

© 2025 - Federatie van het Belgisch Vlees vzw |  Disclaimer  |  Privacy policy  |  Cookie policy

Deze site maakt gebruik van cookies.

Door verder te surfen gaat u akkoord met ons cookiebeleid. We respecteren uw privacy. Lees meer over ons Privacybeleid en ons Cookiebeleid.